Vem är jag??

Jag har lyssnat till den här låten oräknerliga gånger men aldrig riktigt tagit till mig texten. Men för några dagar sen på väg hem från jobbet började jag plötsligt gråta när låten började spelas.

Who am I?
That the Lord of all the earth,
Would care to know my name,
Would care to feel my hurt.
Who am I?
That the bright and morning star,
Would choose to light the way,
For my ever wandering heart.

Vem är jag egentligen?? Jag har trott ingenting men om Gud bryr sig om att veta mitt namn och min smärta och vill leda mig rätt på vägen så jag inte går under, Då kan jag ju inte vara ingenting, då måste det vara något särskilt med mig.

Not because of who I am,
But because of what you've done.
Not because of what I've done,
But because of who you are.

Och det är inte på grund av något jag gjort utan på grund av att han gav sitt liv för mig, då kan jag ju inte vara ingenting.

I am a flower quickly fading,
Here today and gone tomorrow,
A wave tossed in the ocean,
A vapor in the wind.
Still you hear me when I'm calling,
Lord, you catch me when I'm falling,
And you've told me who I am.
I am yours.
I am yours.


Jag är en blomma som snabbt vissnar, jag måste ta vara på den tid jag har här på jorden och göra väl av den tiden. Och jag vet att jag kommer klara av det för jag har en Gud som fäljer och leder mig i varje steg.

Who am I?
That the eyes that see my sin
Would look on me with love
And watch me rise again.
Who am I?
That the voice that calmed the sea,
Would call out through the rain,
And calm the storm in me.

Vem är jag egentligen?? Trots att jag syndar så får jag bara kärlek tillbaka, det är inget annat än ovillkorlig kärlek.

Not because of who I am,
But because of what you've done.
Not because of what I've done,
But because of who you are.

Allt detta bara för att jag finns till, då kan jag väl inte vara ingenting.

I am a flower quickly fading,
Here today and gone tomorrow,
A wave tossed in the ocean,
A vapor in the wind.
Still you hear me when I'm calling,
Lord, you catch me when I'm falling,
And you've told me who I am.
I am yours.

Jag kan verka obetydlig men ändå hör du när jag ropar och reser mig när jag faller, det är inte obetydligt det är kärlek utan gränser.

Not because of who I am,
But because of what you've done.
Not because of what I've done,
But because of who you are.

Jag är varken ingenting eller obetydlig, för vore jag det skulle väl inte Jesus ha gett sitt liv för mig??

Whom shall I fear
Whom shall I fear
Cause I am yours..
I am yours..

Jag kan ingenting frukta för jag är din och du skyddar mig från allt ont.

Jag är Honom evigt tacksam för vad han gjort för mig och hela männskligheten. Så fort jag känner mig lite värdelös ska jag lyssna på den här låten och lyftas upp i tro om att Jesus älskar mig just för den jag är och inte för vad jag gör.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0