Molto bene

Molto bene=mycket bra på Italienska. Jag har nämnligen börjat förverkliga en dröm ja haft länge, att kunna Italienska. Pluggar in orden som bara den. Jag är uppe i nått uppsving, känner att jag kan göra allt, och på en gång. Idag när jag var på bibblan och lämnade tillbaka böcker ja låna i torsdags lånade jag några ytterligare, jag gick omkring hur länge som helst, gick igenom nästan varenda hylla. När jag var klar hade jag böcker om både de ena och de andra i famnen. Kom då på att man kanske ska försöka fokusera på enstaka saker i taget så jag lämnade tillbaka böckerna om massage och andra välmåndeböcker och lånade bara dom om självkänsla och dylikt.

På tal om självkänsla, i den förra boken jag lånade sa hon att man ska ställa sig framför spegeln och säga till sig själv, Du är bra, Du duger som du är, Du är underbar. Ja tänkte att de blir ju inte direkt några problem, men ack så fel jag hade. Jag kunde inte och började gråta, hur kunde jag stå och säga något som jag inte trodde på?? Efter en väldig tid klara jag de och de va så skönt, nu gör jag de flera gånger om dagen och jag hoppas att om jag berättar det nog många gånger så tror jag mig själv. Jag har även börjat skriva dagbok, inte en vanlig dagbok med alla misslyckanden i utan en bok om hur duktig jag varit och hur stolt jag ska vara över mig själv. Jag hoppas allt detta kommer funka för annars vet jag inte vad jag gör, men jag känner redan att jag mår lite bättre, men de kan bero på nått helt annat.

Hur som helst, nu ska jag fortsätta läsa.

Santificare=Bless


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0