Sårad lök

När jag stod och hackade lök till middagen så kom jag och tänka på en sak jag hörde för ett tag sen, en liknelse mellan en lök och befrielse. Det kan låta lite konstigt men jag lovar att det kommer en poäng. För att nå befrielse och inre frid måste man skala lätta på tynden, skala löken. Efter varje skal man tar bort kommer smärta, tårar den processen kan vara smärtsam men den är för när det inte längre finns några skal kvar finns det inget som tynger ner dig i livet. Om man istället väljer att "behålla" löken som den är kommer smärtan ligga kvar och skalen öka. Skala din lök innan det är försent, innan den har vuxit fast inom dig.

Jag vet inte riktigt om jag fick fram poängen, det lät mycke smartare i mitt huvud men jag hoppas ni förstår.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0