Happy

Kicken finns fortfande kvar och jag har börjat med mitt nya liv. Jag blir stöttad som aldrig förr och jag vet nu att allt kommer att bli bra, förut har jag varit ensam, har ite haft någon att prata med om min tro. Nu har jag hittat flera nya vänner som finns där när jag behöver det är bara så tryggt att ha dom där, lite synd bara att det är en väldig distans mellan oss. Jag kommer klara detta, det är ju trots att bara ett halvår kvar innan jag tar studenten och flyttar ner.

Jag jobbar stenhårt med vikten, äter hela tiden och då menar jag hela tiden, blir aldrig mätt, jämt hungrig. Det är meningen att jag ska äta 1650 kcal om dan om jag ska gå upp de önskade kg, men som de sett ut de senaste dagarna så har jag nog gått över 2000 sträcket vilket kanske inte gör något än så länge men sen kanske jag borde hålla mig till de 1650 jag ska ha. Är det någon som har nå tips om hur man kan öka i vikt så hör av er!!!! Jag behöver all hjälp jag kan få.

Jag har oxå börjat med lite yoga och avslappningsövningar, innan Anton vaknar och det blir livat. Det är såå skönt att verkligen kunna slappna av hoppas nu att det håller i sig när skolan börjar oxå. Jag har märkt hur mycket stressen jag haft de senaste året har påverkat mig inte bara psykiskt utan även fysiskt. Jag har blir enormt svag, kan inte göra en enda armhävning. Jag köpte gymkort förra året så nu Lovisa Jauhiainen är det bara att vi masar oss dit och träna skiten ur oss. 

Sammanfattningsvis så går mitt liv jättebra hittills, jag e bara så glad jag kan inte säga det nog ofta, jag har aldrig mått så här fantastiskt. Helt otroligt vad ett dop kan göra med en. Åh va jag är lycklig!!!!

Bless

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grunden till viktökning är att kalorierna du äter ska vara mer än kalorierna du gör av med. vet inte din exkta basalförbränning men ungefär 500Kcal extra varje vecka så får du en viktökning på 0.5Kg per vecka. försök att få i dig nånting var tredje timme, efter det så börjar kroppen att ta från reserverna. vid viktnedgång så säger man minst 1 gram protein / Kg kroppsvikt men då du ska gå upp vill du ha mycket mer för att se till så att inte allt läggs på i form av fett. se också till att du inte tränar på tom mage, då det är då näringen är som viktigast.



Vad är meningen med din viktökning? är det bara själva vikten du är intresserad av eller?



Att väga sig en gång per vecka kan vara en bra idé, väger man sig för ofta så kan man lätt bli irriterad på att vågen inte rör sig. Se också till att du väger dig vid samma tid varje gång ex. direkt på morgonen varje söndag.



lycka till :)

2010-01-11 @ 22:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0