Ett helt nytt liv

Nu har jag inte skrivit på väldigt länge, jag har varit på min livs resa. Den 27 dec åkte jag ner till arlanda. Julle kom och hämta mig. Åkte vidare till Furuhöjden där jag skulle tillbringa resten av året. Under dessa dagar förändrades väldigt mycke i mitt liv, inte nog med att jag funnit massa nya vänner så tog jag beslutet att börja det nya året på ett speciellt sätt, efter ett studium med Lasse så bestämde jag mig för att döpa mig. Nyårsnatten stod jag där i dopgraven och lämnade hela mitt liv i Jesu händer.  Vilken frihet, vilken lycka. Det var helt otroligt, jag har aldrig någonsin upplevt något så underbart. När jag tog detta beslut valde jag oxå att lämna vissa saker bakom mig såsom min grundskole tid vilket var ett h*lvete för min del. jag har oxå valt att nu helt avstå från alkohol något jag ägnat mycke tid till sen jag fyllde 18, jag har haft enormt mycke skuldkänslor varje gång jag druckit och det är något som jag vill ha förbi. Det finns även andra beroeenden jag har klippt banden till. Genom dopet fick jag en helt ny styrka, en sty´rka jag inte känt förut, jag kan göra vad som helst och inget kan stoppa mig. Jag vet att jag kanske måste offra vissa saker men de känns inte som något problem just nu. Jag har hittat en styrka och den kommer inte att försvinna den kanske kommer att tonas av ibland men aldrig försvinna och när jag känner mig nere så vet jag vilka jag kan prata med, det känns jätteskönt. 

Jag har blivit en ny bättre människa och jag hoppas att mina vänner accepterar det och inte försöker få tillbaka mig till de gamla livet. 

Jag har även efter detta lägret insett hur dåligt jag mår fysiskt, jag har ingen ork längre. Så jag har nu bestämt mig för att börja ät aoch träna sunt. 10 kg ska jag ha gått upp innan året är slut vilket inte blir lätt men jag ska inte ge upp. 2-3 ggr i veckan ska jag besöka hälsans hus för ett gympass. Sen när det blir lite varmare ute ska jag oxå börja ta lite joggingpass, får ta promenader så länge.

2010 år året My Ida Emma Olsson kommer att förändras. 

Nyårslöften:

Ingen alkohol
10 kg
Mer Jesus  
Sätta mig själv i första hand

ps. Min bror trodde jag hade gått med i Jehovas, vilket jag inte har, jag döpte mig i en helt vanlig (underbar) kyrka. Inte någon sekt!! Ville bara klargöra de. Far min trodde samma sak.

Bless

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0