Känslor

Jag har upptäkt att jag är en person som har väldigt svårt för känslor. Jag är inte den bästa på att stötta och trösta människor när dom är nere och jag säger alltid och gör fel saker hela tiden.

Jag själv håller inne mina känslor och är rädd att visa mig sårbar och svag.  När någon frågar så byter jag helst samtalsämne. Däremot har jag troligt lätt att börja gråta helt utan anleding mitt bland folk. Det är nog många som har sett mig gråta men aldrig när det verkligen finns en anledning bakom det. Jag gömmer mig i mitt skal så fort jag blir lite nere så ingen ska märka hur jag lider inombords. Jag skrev för inte så länge sen ett inlägg "Väntan", jag tänkte bara säga att jag mår bättre nu och jag har förstått varför jag var så nere, och det är ingen fara.
Jag har blivit bättre på att öppna mig eftersom jag hittar personer jag kan lite på och jag hoppas att jag inte behöver bära på onödiga känslor i framtiden.

Det är inte bara vid sorg jag har svårt att visa känslor, oxå vid kärlek. Va?? kanske många tänker. Hon visar tydligt när hon är lite förälskad i nån. Och jag kan hålla med på den biten. Men när det kommer till själv kärleken så har jag jättesvårt att säga "Jag älskar dig" till någon. Det är inte många som hört de orden från min mun. 

Känslor kan vara otroligt svårt att visa och erkänna för sig själv. Men jag ska bli bättre på dom, jag ska sluta gömma mig och visa omvärlden hur jag känner mig.

Bless  

Kommentarer
Postat av: Moster

Hoppas att jag är en av dom du kan vända dig till.

Kramisar.

2009-05-14 @ 19:21:42
URL: http://sakerilivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0