Österby

Direkt efter lappis bar det av hemåt för att byta ut lite packning och sova. För redan nästa dag bar det iväg mot österby. Vi stannade på kvällen vid skuleberget. Jag och Jen gick enda till toppen, riktigt svettigt var det. Vi sov över på parkeringen. Sen dagen efter anlände vi väl vid typ 4 tiden vid den lilla gården i Österby. Tänkte berätta lite i korthet vad vi gjorde under dessa dagar.

Onsdag:  Jag och Jen far ut och rider Quillo Och Emma.

Torsdag: Inget särskillt händer , det ligger spö i backen, inte myck att göra. 

Fredag: Jag följer med Julle till jobbet.

Lördag: Vi går på lantbruketsdag inne i Österbybruk, sen åker vi och badar, går tipsrunda och äter tårta på Aspbo. Sen delas skaran. Jag, brudarna och killarna åker till Gävle. Vi femtiden tar vi plats inne på Chuch Street, där vi äter den godaste maten som finns.Vi åker alla illamående därifrån.

Söndag: Tanken var att vi skulle åka på friluftsgudstjänst men så blev inte fallet, vädret tillät icke det. Så de blev inne istället. Efter gudstjänsten drar vi ihop ett gäng och åker och badar vid en klippa. Jag med mitt underhudsfett är nära på att frysa ihjäl. Efter detta drar vi vidare till Hårsta och tittade på film. Jag somnade ett antal gånger pågrund av masssage, typiskt mig. Efter ett par filmer var det dax att möta Stina vid bussen, de är över två år sen jag träffade henne sist så de va trevligt.

Måndag: Vi drar till Ikea och beställer kök, kollar efter dörrfoder, springer ärenden och de bästa av allt, Vi går på NEW YORKER!!! Min absoluta favvoaffär. Sen drar vi till Aspbobadet och badar bland alla 70000 mygg, jag tror jag fick 10000000 myggbett den dan. Efter detta sticker vi till Esset och fixar mat och ser på hennes PA.

Tisdag: Ikea igen för att hämta köket, vi var tvugna att leta reda på varenda del själva, puh va jobbigt men de roliga var när vi kom till kassan och killen som stod där. Han blev alldeles svettig av alla streckkoder som skulle in. Senare den dagen kom vi på att vi glömt batterierna vi skulle handlat och rusar tillbaka in på ikea. När vi kommer till kassorna står han där igen och bara ler åt oss och säger nån rolig kommentar. Vi skämdes bara lite. 
Efter denna påfrestande dag åker vi mot rastsjön för att bada. Jag badade icke för jag hade känt mig dålig hela dan och ville inte bli mer sjuk men de gick ingen nöd på mig inte. 
Även denna dag blev de film på schemat, som jag inte såg utan låg nerbäddad i julles säng och sov. Jag mådde verkligen piss. 

Onsdag:
03:45 avgår det en audi med fyra passagerare från österby, de år på väg mot Älvsbyn. Tidigt på eftermiddan anländer samma audi till Älvsbyn. Det är ganska skönt när det inte är mycke trafik och allt flyter på bra.
Vi for senare på allsång och sen drog vi och fishade, jag fick två abborrar trots att jag gjorde allt för att inte få nån.

Nu ligger jag utslagen på sängen och funderar på ting som hänt och kanske kommer hända, ni får veta mer sen. God Natt.

Bless  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0