Mulet bad och jättefisk

Vaknade av att fonen ringde på högsta volym. Det var Julle som skulle dra med mig på bad i nyfors. Jag svarade ja och hon gav mig en halvtimme att bli klar.
Väl på nyfors la vi oss till rätta i ´solen men det dröjde inte länge förns den va borta och så höll de på sol, skugga, sol skugga men de var bara de att solminuterna blev allt färre och skuggminutrarna ökade med en väldig fart. Vi hoppade i vattnet för vi frös och där blev vi kvar till vi frös lite till då gick vi upp och bytte om, efter en halvtimme var vi på väg hem.

Senare¨på kvällen kom solen tillbaka och den stannade. Så jag och Julle bestämde att vi ville fiska. Vi tog släpet och hämtade ytterligare en båt för vi blev icke ensamma. Jag, Julle, Jonas och Lollo satt i moffas båt. Jga och Jonas var de första i vår båt med att få fisk och de bet typ hela tiden som det typ alltid gör på den platsen. Lollo vart less för hon fick inge i början men sen på slutet bara drälde de in fiska från hennes del av båten. Och vet ni vad?? Precis innan vi sku fara fick jag napp trots att jag inte hade nått bete alls och de var ingen liten firre, de va en monsterabborre. Jag glömde tyvärr att ta kort på den men ska försöka komma ihåg imorrn innan jag äter upp den.

Just de, nån som kände av jordbävningen idag?? Jag kände då int ett dugg.
Bless   

Kommentarer
Postat av: Vickan

Jag kände av den, jag skulle kliva upp och så skakade hela huset till. Min lugg flaxade till litegrann till och med.

2009-08-08 @ 17:59:55
URL: http://springcarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0