Varför??

Varför just idag?? varför?? Jag som äntligen skulle gå ut för en gångs skull. Jag hade varit uppe sent igår för att hitta en perfekt outfit och så händer detta!!! Vaknade som vanligt imorse av alarmet på mobilen, och som jag alltid gör så snoozade jag. Men halvvägs igenom snoozandet hände de, jag började må jättekonstigt. De likande känslan när jag åkt på matförgiftning. Nej nej nej de får inte vara det. Jag inbillade mig själv att jag mådde hur bara som helst. Jag sminkade mig, fixade håret och sen åt frukost i hopp om att illamåendet skulle gå över. Sen tog jag på mig filtar eftersom jag kände mig väldigt frusen medans jag väntade på bussen.
Så fort jag satte busskortet mot kortläsaren kom det tillbaka. Jag gick och satte mig längst bak i bussen och kände hur det bara blev värre och värre. Jag fick panik, ringde hem (ingen svarade), sen ringde jag mamma (upptaget) och till sist mammas jobbmobil (avslagen). Nu fick jag verkligen panik. Jag skickade ett sms om att hon skulle ringa. När jag hade skickat de prova jag att ring igen och det var inte upptaget längre. Hon sa att jag skulle kliva av vid närmsta stopp och sen skulle hon komma och hämta mig.
Jag gjorde som hon sa, vi hade hunnit enda till Pålträsk men de var där jag klev av. Nu mådde jag riktigt illa. Ungefär en kvart senare kom hon (hon hade klivit av sin buss och sen gått hem för att hämta bilen). Så tack mamma för att du ställer upp så för mig.
Väl hemma tog jag alla filtar jag kunde hitta och la mig i min sköna säng. 
Jag mår bättre nu men inte helt återställd än...
Nu har jag lärt mig att jag måste lyssna på min kropp när den säger ifrån för den  har upplevelsen vill jag inte uppleva igen.
Det var såå synd att det skulee hända just idag!!!!!

Bless U

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0