Tisdag, taggad??

Tisdagen är nog den värsta dagen på hela veckan, kände mig så motiverad att stiga upp från min varma sköna säng imorse. Och än mindre motiverad blev jag när jag såg att blåsten har fortsatt. Struntade i modet denna dag och tog på mig mjukiskläder. Jag tycker att de är så skönt att ha de mjukt och varmt när vädret ser ut som de gör.

Gjorde mig klar snabbt och gick tillbaka till sängen låg där ett tag och sedan tog på mig jackan och gick ut i iskalla luften. Jag satte mig långt bak i bussen och föll nästan genast i sömn.

Ett ögonblick senare var vi framme i Luleå och jag hoppade av vid norra hamn för att möta Lovisa vid smedjan. Hennes buss hade inte kommit än så jag gick in till sparbankens automater alldeles intill. Jag såg bussen komma stax därefter och mötte upp hon. Vid skolan satt Terese lydigt och väntade på oss. Vi var nog alla tre lika taggade för dagens första lektion, svenska. Men jag måste säga att de gick ganska bra, vi såg lite på film och läste en komedi från antiken, jag höll på att sömna flera ggr under filmen men jag hoppas inte hon märkte nått:S

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0