MR-dagar

Vi har haft något som kallas mr-dagar (Mänskliga rättigheter) här i Luleå både torsdag och fredag och dessa har gjort att alla våra ordinarie lektioner har utgått så vi har kunnat gå på olika föreläsningar och filmer. 
I torsdags började vi inte förns 11.30. Då jag vanligtvis skulle ha slutat en kvart tidigare. Vi gick på en en timmas lång föreläsning om vad vi kan göra för världen men jag lärde mig då inget. Och sen hade vi en kvart på oss att ta oss in till stan så vi i stort sett sprang till filmstaden för att se en film som jag tror hette något i stil med "The prize of the pole" han som gjort filmen var där och berättade lite om den men vi fatta inget av hans danska. Och sen när filmen börja så var den på grönländska och jag fatta nada fast den va översätt till engelska. Så vi gick därifrån utan att fatta nått av nått haha.
På fredagen började vi 8.30 så jag fick ta den tidiga bussen och sen sitta på skolan i en timma. Vi skulle se en film om romer men de vart tyvärr ändrat så de blev till en föreläsning istället. Måste tillägga att mina bussar hem gick antingen 9.45 eller 14.00 var så nära att gå efter att jag fått närvaro men gjorde inte det, och de ångrar jag. Föreläsningen var på engelska med slovenisk brytning och så tidigt¨på morronen orka jag inte lyssna. Den slutade 10.10 alltså 25 minuter efter att bussen gått. Nu fick jag gå på stan i 4 timmar istället. Men tiden gick ganska fort och Lovisa var med mig hela tiden utom de sista 20 minuterna. Och jag är värsta stolt över mig själv. Vi var i oräkneliga affärer och jag köpte ingenting inte ens en dricka. Men de va otrligt skönt att de e helg nu asså.

Bless U


En livs levande eskimå värsta coolt :P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0