Första Advent

Idag är det första advent alltså lika med skyltsöndag här i älvsbyn. Idag skulle vi oxå hålla kalas för mamma som fyller år imorrn så var tvungen att stiga upp lite tidigare för att städa undan lite. Och baka morotskaka.
När det äntligen börjat på byn så vräker det bara ner snö från himlen. Dum som jag var så tog jag varken mössa eller vantar. Jag kände efter ett tag att jag även skulle ha tagit täckbyxor och halsduk. Efter ett tag höll jag på att frysa ihjäl.

Vi måste nog ha en av de tråkigaste skyltsöndagar i sverige, men vi hade iallafall tur som fick snö i år även om de kanske va lite överdrivet mycket nu. När jag var lite var de jättemysigt men nu har allt försvunnit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0