Fashion People

Igår var den den stora dagen, modevisningsdagen nummer ett. Jag som hos >Lovisa eftersom det inte gick nån buss från Älvsbyn så tidigt, så fick då åka lokalbuss jippi. Väl på skolan satte vi oss hos frisörerna. Treorna var prio ett så vi fick vänta. Jag vart bland dom sista som fick min frisyr. Efter det fick jag springa till kicks för att bli sminkad och frisyren pajja på vägen, men där var det lång kö så vi fick vänta men till sist fick vi sätta oss i stolarna, och jag vill bara säga att jag tror jag aldrig har blivit sminkad så dåligt i hela mitt liv, hon gjorde i stort sett ingenting så när vi kom tillbak till skolan fick jag bättra på smink och fixa frisyr.
Jag var så sjukt nervös när första modelåten började spelas. Jag hade utgång 4, 5, 6 så det vart snabba klädbyten. men tur att jag fick göra bort det på en gång...
Efter första visningen gick vi och åt lunch sen vart det dax för nästa visningoch det var för gymnasiet huja va hemskt men jag fick hjälp av Terese vid mitt sista klädbyte. När den visningen var över gick vi på stan och ojoj vad folk stirra på oss men det är inte så konstigt, vi hade ju trots allt stora frisyrer och helsotade ögon så måste ha sett rätt läskiga ut. Vi fick höra att Bik Bok ville ha modeller så vi tog mod till oss och fråga och självklart fick vi vara med. Det ska bli skitkul, ska och prova klädena nästa vecka.
Efter det vart vi hungriga och drog till max. Och jag som inte äter så mycke ville ha en maxbox men tror ni jag fick det... nee då jag kunde ju ta ett minimål istället som är dyrare. Så jag tog ett minimål. 
Sen vart det dax för den tredje och sisa visningen och jag var inte ett dugg nervös... jag tror jag gick på fassen minst 20 gånger under dom timmana. Visningen gick jättebra, vi fick en ros och sen fick vi äka hem, jag körde;) 
Det känns lite trist att det är över men det är ju bara ett år kvar till nästa med skolan. Men på torsdag får jag ju ta fram mina kunskaper igen och gå på rödamattan för bik bok hoppas ni kommer och tittar.

Bless U






     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0