Rutten fisk??

Idag har jag för första gången på länge ätit surströmming, norrlands nationalrätt. Och det var inte så gott som jag väntade mig men vad gör det det var ju inte oätligt iallafall. Jag vet att det är många som rynkar på näsan vid ordet surströmming, rutten fisk kan de vara gott?  Men de e så otroligt gott. Jag vet att det kan vara otroligt svårt med tanke på lukten men åhh vad det är gott. Tunnbröd, gräddfil, potatis, lök åsså fisk åhh va gott. Ni som inte har provat borde testa, och bli inte avskräckt av lukten de smakar inte alls som de luktar. 
Imorron bär det av till Haparanda på IKEA men de får ni väl höra om mer imorrn.
Ses och  

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Usch usch, Blää för surströmming :D

2008-07-10 @ 20:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0