Rallarsvängen

Årets rallarsväng var lite av en besvikelse. Det var ju istort sett inga karuseller, och lotteristånden var det inte mycket mer av. Trota det hittade jag och Julle en lämplig karusell som vi bestämde oss för att åka. Vi satte oss och jag fick panik när ett par asfulla killar satte sig mitt emot oss. Karusellen startade och efter ett tag började killen framför/ovanför mig att se lite illamående ut och satte handen för mun spup i ett. Jag blev jättenervös, för om han skulle spy skulle allt hamna på mig eftersom att han i vissa lägen var rätt ovanför mig. Karusellen fortsatte och fortsatte vi trodde aldrig att den skulle ta slut. När den väl gjorde de mådde ingen av oss riktigt bra, kusinen våran som åkte med mådde så dåligt att han ville hem.

Följande dag bestämde vi oss för att åka den igen. Den här gången hade vi med oss moster och mamma och de visade sig att vara en dålig idé.  Jag åkte en "snurrkarusell" tätt efter de och det utläste ett otroligt illamående eftersom att jag är otroligt känslig för saker som snurrar. Den dagen slutade i att en del spydde.
Nästa år vet jag inte ens om det är värt att åka hem till ralarsvängen. Jag tror jag stannar i söder istället.



"Stardancer" Karusellen vi åkte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0