Årets trevliga semester

Nu ska jag skriva om vad jag har haft för mig under de veckor som jag inte har haft möjlighet att skriva. Jag tänkte göra de lite kortfattat så inte det blir för tröttsamt att läsa...
Den 9/7 kl. 18:00 bar det iväg till kallax flygplats för att ta flyget till arlanda. Väl där checkade vi in vårt bagage och gick upp till gaten, medans vi stod där hände något otroligt... Killen från älvsbymarknaden, han vid filmerna skulle åka med samma flyg som jag, ojoj. Jag tänkte att om han sätter sig bredvid mig på planet (jag hade en ledig plats bredvid mig) soå skulle jag ta kontakt, men tyvärr satte sig en ung tjej där istället så det blev inge av det och sen när vi steg av åkte han vidare till malmö eller nått (Jag måste vara bäst på att hitta killar så långt bort man kan komma). Vid arlanda stod Julle och Jesper och vänta på oss och jag fick en bamse kram av honom. Vi åkte hem och sen vart det inte så mycke mer den dagen.
 
De två följande dagarna följde jag med Julle på jobbet och hjälpte henne. Snacka om jobbit att jobba som mattant. När vi kom hem var vi helt slut.
På lördag bar det iväg till Furuvik. Jag och Julle åkte tåg med Jossan och tvillingarna medans dom andra tog bilen. Vi gick runt ett tag i djurparken eftersom tivolit inte öppnade förens två timmar senare. När vi hade ätit lunch orkade vi inte vänta längre så vi gick dit iallafall och ställde oss i kö. Vi åkte en jätterolig gre, den snurra och åkte åt sidorna som i en halvcirkel, det vart den vi åkte mest eftetrsom det var en heting som höll i spakarna. Lite senare åkte vi även spöktunneln, jag tyckte den var asläskig men tvillingarna bara skratta. Sen började de åska och alla maskiner stängdes av. Då åkte vi vidare till Gävle och Church Street för att äta middag, där möte vi upp nåra av Julles kompisar. Jag åt som vanligt breast of chicken, som ännu en heting tillagat. Det krylla av dom den dagen. Jag och Jossan delade också på en glass. Maten var som vanligt jättegod så vi gick därifrån mätta och belåtna. Somnade gött den kvällen :P

Under dom följande dagarna tog vi det rätt lugnt. Jag och Julle vart bjudna på en badtur och på Torsdagen åkte vi in till stan. (Uppsala). Vi gick runt i affärerna och shoppa sen gick vi för att hälsa på Robin på hans jobb på Caf'e Gospelhörnan. Efter det vart det ännu lite shopping och sen gick vi på bio. Narnia och prins Caspian. Den var otroligt sevärd. jag satt och grät hela tiden, vilket inte är ovanligt men ändå. De andra tycke däremot inte att den var så sorglig men igen gick därifrån besviken.

På fredag morgon kl. 04:10 bar det av hemåt. Kl 12 var vi i Skellefteå. Där hämtade vi mamma och åt lite mat. 2 timmar senare var vi hemma i Norbottens pärla igen.




 
          Breast of Chicken






















Caspian<3
                                  



Vedabron på högakusten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0