Kyrkan och Surströmming

Jag vet inte vad det är för fel på mig, varje dag den här veckan har jag vaknat strax före kl. 6 fast jag har kunnat sova till 10. Det är inte normalt:P
Idag bestämde jag mig för att fara till kyrkan, det var sol ute så jag klädde mig i capribyxor och tunika. Det skulle jag inte ha gjort, jag höll evigt på att blåsa bort och kallt var det. Tur att det är rätt nära till kyrkan. Mormor och morfar kom oxå dit. Det va en väldigt trevlig gudstjänst. Och nattvardsvinet var något godare än de i svenska kyrkan där jag brukar gå. Men jag tror att det va alkoholfritt och att det var därför. Mormor bjud mig på fika efteråt och det va trevligt. Sen skjutsa hon hem mig, tack och lov slapp jag gå hem i kylan. 
När jag kommit fortsatte jag att titta på en film som jag börjat se tidigare på morron i hopp om att somna om. Sen klädde jag på mig och cyklade till moster där jag vart satt i arbete att lägga upp gardiner haha. 
Senare ringde jag mamma för att meddela att moster skulle bjuda på surströmming (de var ju bara två dar sen sist) och vi åt och det var jättegott. Och vi satt ute, helt otroligt, det va ju över 20 grader varmt just då :D

 

Kommentarer
Postat av: iia

Gick du till EFS? Va HAN där? ;)

2008-09-01 @ 10:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0