En liten kommertar

Idag när jag var på väg till min moster hände det något oväntat, Jag hade just gått över bomarna och såg en gammal kvinna närma sig, jag är inte den som brukar hälsa på folk så jag tittade som vanligt rättfram när kvinnan var vid min sida tittade jag försiktigt på henne.
- Men oj vad fina kläder du har idag, sa hon. Den lilla meningen fick hela mig att känna mig stolt. Ingen annan än släkt och vänner har sagt något sånt till mig förut.Jag tackade artigt.

Konstgt att en sån komentar kan göra en så glad. Tänk om fler människor kunde vara som hon. Då kankse självförtroendet hos fler skulle öka.

Jag beundrar verkligen den här kvinnan. Att människor ska vara så blyga eller rädda för att värkligen berätta sådana saker för varann.
Från och med nu ska jag berätta för mina nära och kära vad jag tycker. När jag har vant mig och känner mig trygg kanske jag avancerar mig och berättar för främlingar.
Men det kan nog ta ett tag men jag hoppas att det kommer att hända. Jag tror att jag kommer leva länge på de hon sa och jag hoppas att ni också tar till er av detta. Flera kommer att må bättre om vi bara vågar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0